Mesterséges intelligencia vezérli a Coca-Cola HBC Magyarország logisztikai folyamataitA jövőbemutató technológiai innovációk segítségével a vállalat újabb jelentős lépést tesz afelé, hogy Magyarországon jöhessen létre a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC Csoport legnagyobb közép-európai gyártóbázisa.
A Coca-Cola HBC Magyarország elkötelezett amellett, hogy folyamatos fejlesztésekkel támogassa üzleti tevékenységét az értéklánc minden területén. A vállalat az elmúlt 26 évben több mint 125 milliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat az országban: 2 gyártóbázist és 8 logisztikai központot épített fel, amelyekkel közvetlenül vagy közvetett módon teremtett munkahelyet, megélhetést többezer ember számára. A digitalizációt és automatizációt támogató úttörő technológiai megoldások a raktározási folyamatokban is megjelennek lehetővé téve még pontosabb és még gyorsabb vevőkiszolgálást.
Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója
A logisztikában érintett túraszedési folyamat egy része mostantól egy munkavállalóktól teljesen elzárt 1000 négyzetméteres területen valósul meg, ahol a gyártósorról érkező termékek összekészítését, raklapokra helyezését és fóliázását három önműködő robotkar, targoncák és a termékek mozgatásáért felelős kisebb járművek, úgynevezett sharkok végzik önállóan gondolkodva. A technológia a vállalat 20 legnépszerűbb termékét a raktárban elfoglalt helyük alapján hiba nélkül kezeli. A három robotkar óránként 6 raklap összeállítására képes, több mint kétszer olyan gyorsan dolgoznak, mint az emberi munkaerő. A robotok fáradhatatlanságuknak köszönhetően akár 4 rakodómunkás feladataival egyenértékű munkát képesek elvégezni ugyanannyi idő alatt. Míg a technológia hétköznap túraszedési feladatokban segédkezik, addig hétvégente a vállalat legnagyobb vevőpartnerei számára készít össze vegyes raklapokat egy előre meghatározott sorkép alapján. A robotok a dunaharaszti raktárban évente megforduló több mint 700 millió liter késztermék speciális válogatási és csomagolási feladatainak 15 százalékát vállalják át a tervek szerint.
„Büszkék vagyunk rá, hogy elsőként hozhattuk el Magyarországra és a hazai élelmiszeriparba ezt a maga nemében egyedülálló logisztikai innovációt.” "Célunk, hogy egy olyan modern gyártóbázist alakítsunk ki Dunaharasztiban, amely megfelel a 21. század technológiai kívánalmainak és meghatározó szereplővé tesz minket a térség országaiban. Az emberi és a robot erőforrások raktári szimbiózisának köszönhetően jelenleg 15%-kal vagyunk képesek növelni a túraszedési hatékonyságunkat, amivel még gyorsabban és még pontosabban reagálhatunk a változó vevőpartneri igényekre.” – tette hozzá a vállalat vezetője.
A frissen bemutatott robot picking technológia bevezetése nem az egyedüli digitalizációt támogató hatékonyságnövelő fejlesztés a vállalat életében. A túraszedésben már 2020 óta alkalmazzák az okosszemüveges túraszedést, amelynek segítségével a Coca-Cola HBC Magyarország raktári munkatársai hangvezérelt utasításoknak megfelelve végzik a vevőpartneri rendelések kiszállításra történő összekészítését. A mesterséges intelligenciát használó technológia javítja a termékek kigyűjtésének minőségét és mérhetővé, fejleszthetővé teszi a munkavégzés hatékonyságát, az adatok elemzésével pedig további rendszerszintű fejlesztések hajthatók végre.
A beruházásnak köszönhetően egyidőben 24 fő képes biztonságosan munkát végezni a túraszedés területén az okosszemüveg használatával.
Az idei EIMA látogatói rekordot döntött
2024-11-20 | gepmax.hu
Big Roy – egy hamisítatlan amerikai erőgépóriás
2024-11-06 | gepmax.hu
Okos üvegház: klímakomputer a zsebedben, bárhol, bármikor
2024-10-30 | magyarmezogazdasag.hu
Az MAN-t a Truck Innovation Award 2025 díjjal tüntették ki
2024-10-22 | gepmax.hu
Szalmaexpressz, amely a zsineget is automatikusan leszedi
2024-10-08 | gepmax.hu
tovább a többi hírhez »
|