A mezítlábas MTZ traktor is megkapta az új kabátotA klasszikus MTZ-80.1/82.1 széria fényezését a közelmúltban már hozzáigazította a minszki traktorgyár a megújult megjelenéshez, de most egy komolyabb külső megújuláson van túl.
Azóta újabb lépéseket tett a traktorgyár a minél teljesebb egységesítés felé és a régi több évtizedes múlttal dicsekedhető burkolatoktól is búcsút inthetett az MTZ-80.1/82.1 széria. Annak érdekében, hogy egyáltalán ne lógjon ki a portfólióból a klasszikus széria, megkapta az új generációk formatervezett burkolatát és megjelenését. Az új, műanyag motorburkolat a gyártó szerint legalább olyan ellenálló, mint fémlemezes elődje.
A kompozit SMC anyagból készülő motorháztető bírja a vegyi hatásokat, illetve a téli nagy hideget és a nyári forróságot, továbbá keményen ellenáll a karcolásoknak. Legnagyobb előnye a felhasználók számára még sem ez. Míg a régi fém motorháztető előre nyílt fel, bizonyos szögben, és gyakorlatilag lehetettlen volt a hűtőrendszer alapos, gondos kitisztítása, addig az új motorháztetőnél ez már a múlté.
Magasan hátrafelé nyílik fel teljesen szabad teret biztosítva a motortérhez és a hűtőrendszerhez. Gázteleszkópok segítségével, könnyedén nyitható és visszazárható, így a karbantartása, tisztítása hosszú évtizedek után végre sokkal egyszerűbb. A megújulás itt még nem ért véget, a szemfülesek és a klasszikus MTZ-t jól ismerők észrevehetik, hogy a fülke se teljesen a régi már. A jellegzetes, több évtizedes múlttal büszkélkedhető panoráma fülkén eddig se volt újdonság a keret nélküli oldalablak, de a megújult modellen a hátsó nyitható ablak is keret nélküli immár és az ajtók is keret nélküli üvegajtók lettek. szinte semmi nem akadályozza a kilátást.
A mellső szélvédőnek sincs már kerete, teljesen ragasztott lett, így a fülkeoszlopok kevesebbet takarnak immár ki. Kapott új fülketetőt, sárvédőket, viszont a lépcső maradt a régi, de munkalámpákból elől már nincs hiány. Az új motorháztetőbe integrált LED fényszórókon kívül, elöl 4 darab szintén LED munkalámpa segíti az éjszakai munkát, hátul viszont ezzel már kicsit spóroltak és mindössze a fülke felső két munkalámpáját cserélték LED-esre, pluszba nem került fel további munkafényszóró. A kötelező mellső és hátsó fényjelző lámpák is LED rendszerűekre cserélődtek. A hátsó függesztőrendszer, továbbá a fülke belső viszont maradt a régi, és a motortérben is a jól bevált klasszikus D243-as minszki dízelmotor duruzsol még.
Egyszó mint száz, a bevált, klasszikus technikát megőrizte a gyár, de az új megjelenéssel – a karbantartás megkönnyítése mellett – egész hatékonyan beintegrálta a megújult kínálatba a legendás régi szériát is.
Az idei EIMA látogatói rekordot döntött
2024-11-20 | gepmax.hu
Big Roy – egy hamisítatlan amerikai erőgépóriás
2024-11-06 | gepmax.hu
Okos üvegház: klímakomputer a zsebedben, bárhol, bármikor
2024-10-30 | magyarmezogazdasag.hu
Az MAN-t a Truck Innovation Award 2025 díjjal tüntették ki
2024-10-22 | gepmax.hu
Szalmaexpressz, amely a zsineget is automatikusan leszedi
2024-10-08 | gepmax.hu
tovább a többi hírhez »
|